Isnin, 15 Julai 2024

Masalah yang dihadapi Floor Manager

Terdapat  beberapa masalah umum yang biasa dihadapi oleh seorang Floor Manager.

 

1.Pengurusan Operasi Harian

Menyelaras aktiviti harian di  premis seperti penyusunan barangan, pengendalian pelanggan, dan penyelenggaraan kebersihan secara efisien.

Memastikan semua kakitangan di premis menjalankan tugas mengikut prosedur yang ditetapkan.

Mengenal pasti dan menyelesaikan isu atau masalah yang timbul dengan cepat dan berkesan.

 

2.Pengurusan Kakitangan

Menyelia dan melatih kakitangan lantai untuk meningkatkan kemahiran dan prestasi mereka.

Menyediakan jadual kerja yang seimbang dan memastikan semua tugas dilaksanakan mengikut jadual.

Menangani aduan atau isu berkaitan kakitangan dan mengambil tindakan susulan yang sewajarnya.

 

3.Pengurusan Inventori dan Bekalan

Memantau tahap stok barangan dan memastikan bekalan mencukupi bagi memenuhi permintaan pelanggan.

Menyediakan laporan inventori dan membuat pesanan bekalan baharu tepat pada masanya.

Menyelaras penerimaan dan penyimpanan barangan baru yang dihantar.

 

4.Pengurusan Pelanggan

Memastikan pelanggan menerima perkhidmatan yang cemerlang dan menangani sebarang aduan atau isu dengan cekap.

Memantau kepuasan pelanggan dan mengambil tindakan penambahbaikan berdasarkan maklum balas.

Membantu pelanggan apabila terdapat pertanyaan atau masalah yang timbul semasa berada di premis.

 

Secara keseluruhan Floor Manager perlu menangani pelbagi cabaran dalam menyelaras operasi harian, menguruskan kakitangan,inventori serta memastikan kepuasan pelanggan dipenuhi.

Kemahiran pengurusan, kepimpinan dan penyelesaian masalah yang baik sangat diperlukan untuk menjalankan tugas dengan sistematik,cekap dan berkesan.


Baca lagi Tugas Floor Manager

Tiada ulasan:

Catat Ulasan