Terdapat beberapa masalah umum yang biasa dihadapi oleh seorang Floor Manager.
1.Pengurusan
Operasi Harian
Menyelaras
aktiviti harian di premis seperti
penyusunan barangan, pengendalian pelanggan, dan penyelenggaraan kebersihan
secara efisien.
Memastikan semua
kakitangan di premis menjalankan tugas mengikut prosedur yang ditetapkan.
Mengenal pasti
dan menyelesaikan isu atau masalah yang timbul dengan cepat dan berkesan.
2.Pengurusan
Kakitangan
Menyelia dan
melatih kakitangan lantai untuk meningkatkan kemahiran dan prestasi mereka.
Menyediakan
jadual kerja yang seimbang dan memastikan semua tugas dilaksanakan mengikut
jadual.
Menangani aduan
atau isu berkaitan kakitangan dan mengambil tindakan susulan yang sewajarnya.
3.Pengurusan
Inventori dan Bekalan
Memantau tahap
stok barangan dan memastikan bekalan mencukupi bagi memenuhi permintaan
pelanggan.
Menyediakan
laporan inventori dan membuat pesanan bekalan baharu tepat pada masanya.
Menyelaras
penerimaan dan penyimpanan barangan baru yang dihantar.
4.Pengurusan
Pelanggan
Memastikan
pelanggan menerima perkhidmatan yang cemerlang dan menangani sebarang aduan
atau isu dengan cekap.
Memantau kepuasan
pelanggan dan mengambil tindakan penambahbaikan berdasarkan maklum balas.
Membantu
pelanggan apabila terdapat pertanyaan atau masalah yang timbul semasa berada di
premis.
Secara
keseluruhan Floor Manager perlu menangani pelbagi cabaran dalam
menyelaras operasi harian, menguruskan kakitangan,inventori serta memastikan
kepuasan pelanggan dipenuhi.
Kemahiran
pengurusan, kepimpinan dan penyelesaian masalah yang baik sangat diperlukan
untuk menjalankan tugas dengan sistematik,cekap dan berkesan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan