Sabtu, 3 Jun 2017

Cerita Menghadiri Suatu Majlis

1.Suatu hari saya menghadiri suatu majis rasmi.
2.Saya antara jemputan khas. 
3.Malangnya ketika sampai saya terkial-kial mencari tempat duduk.Semua tempat duduk telah dipenuhi tetamu. 
4.Saya tidak pasti sama ada tempat duduk tersebut dipenuhi tetamu undangan khas atau semua hadirin yang hadir. 
5.Saya mengambil keputusan untuk duduk  di bahagian tengah dewan. Tidak lama kemudian nama saya disebut oleh pengacara majlis supaya berada di kerusi yang dikhaskan. 
6.Saya antara jemputan yang akan menerima anugerah khas. 
7.Saya tergesa-gesa bangun. ketika itu barulah muncul LO (Penyambut tetamu ) menjemput saya ke tempat duduk yang dikhaskan.
8.Ironinya di sini menampakkan kelemahan jawatankuasa penyambut tetamu. Sepatutnya jawatankuasa ini telah mengenalpasti tetamu jemputan khas yang akan hadir. 
9.Penyambut tetamu yang ditugaskan pada hari itu sepatutnya sudah bersedia memikul amanah yang ditugaskan kepadanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan